Technology takes formative assessment to a whole new level gaat summier in op de rol van zogenaamde student respons systemen, waarmee je tijdens hoorcollege's onder andere kunt checken of lerenden collegestof hebben begrepen. Deze tools worden ook gebruikt om de participatie van lerenden tijdens colleges te vergroten.
Een nadeel van deze toepassing is dat lerenden allemaal dezelfde vraag krijgen voorgeschoteld. Om aan dit bezwaar tegemoet te komen heeft het bedrijf Promethean "real-time personalized intervention" (RTPI) ontwikkeld.
The new technology can send a question directly to each student’s ActivExpression unit—Promethean’s version of a “clicker” device. Once the student answers a question, he or she immediately gets a new question to answer. Best of all, the system is adaptive, meaning it can quickly hone in on each student’s abilities and deliver personalized questions that target these abilities.
Elektronische toetsapplicaties (al dan niet deel uitmakend van een elektronische leeromgeving) bevatten deze mogelijkheid vaak ook. Voor veel docenten heeft een dergelijk student respons systeem het voordeel dat lerenden geen mobiel apparaat hoeven te gebruiken waarmee ze ook andere dingen kunnen doen dan vragen beantwoorden.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie