Hieronder vind je de blogposts die ik heb gebruikt ten behoeve van mijn boek ‘E-learning. Trends en ontwikkelingen’.
Reflectie op trends (weer thuis) (7 december 2003)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4239
Authentiek leren met behulp van simulaties, gaming en cases (17 oktober 2004)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4199
E-learning in the 21th Century (19 december 2004)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4156
E-learning efficiënt op grote schaal inzetten (2 januari 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4140
Hoe zal e-learning zich in 2005 ontwikkelen? (7 januari 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4127
Goed voorbeeld podcasting in het onderwijs (9 januari 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4122
Weblogs in het onderwijs: mislukt experiment (18 januari 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4105
5W/5E-model (21 januari 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4102
Uitgebreide studie leermanagementsystemen (21 januari 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4101
Leermanagement systeem verhindert effectief online leren (17 maart 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4009
Wanneer formeel en informeel leren? (18 april 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3957
Educatief potentieel van podcasting (18 mei 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3915
Leren in ELO’s niet sociaal? (30 mei 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3901
Weblogs vs discussiefora (5 juni 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3891
Podcasting in Academic and Corporate Learning (25 juni 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3864
Weblogs in het hoger onderwijs (8 juli 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3837
Argumenten tegen podcasting (26 juli 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3801
Over de grenzen van de elektronische leeromgeving (28 september 2005).
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3718
Wiki’s en groepscommunicatietools (16 november 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3640
Ontwerpprincipes voor leren in de netwerksamenleving (16 november 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3643
Keynote speeches eerste dag SURF Onderwijsdagen 2005 (16 november 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3644
Personalisering en ICT (6 december 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3611
Onderzoek naar elektronische leeromgevingen (15 december 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3598
Wiki en gezamenlijk schrijven (28 december 2005)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3580
Vormen van gezamenlijk leren (21 januari 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3544
Wanneer reageer je op een weblogbijdrage? (23 januari 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3542
Bestaat digitale didactiek? (4 februari 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3527
Didactische interventies (5 februari 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3526
Wiki’s binnen leersituaties gebruiken (6 februari 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3010
Wiki’s binnen bedrijven gebruiken (7 februari 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3524
Weblogs: thoughts under construction (9 maart 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3492
Wat moet je weten van screencasting? (22 maart 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3478
Ontwikkelingsfasen van een community, levels of trust en tools (25 maart 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3474
Ga kritisch om met e-learning trendstudies (7 juni 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3392
Reflectie op persoonlijke leeromgevingen (8 juni 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3390
Podcasting in het onderwijs (12 juni 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3488
De lerende als actieve actor (1 juli 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3360
Mechanismen om online participatie te bevorderen (7 juli 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3352
Podcasting versterkt klassikaal onderwijs (?) (24 juli 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3320
Typen personalisering (12 oktober 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3223
De mythe van de digital native (22 oktober 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3209
Leren op de werkplek lastig (23 oktober 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3207
De onderwijskundige voordelen van bloggen (13 november 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3171
Weblogs of discussiefora bij e-learning gebruiken (2 december 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3130
‘Gemeenschappelijke intelligentie’ en de ‘wijsheid van de menigte’ (5 december 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3122
Wat missen lerenden aan online cursussen? (27 december 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3083
Kring der wijzen (31 december 2006)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3077
Is de massa slim of dom? (6 januari 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3068
Ommuurde tuinen en (t)e-learning (18 januari 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3048
Waar is bloggen binnen het onderwijs goed voor? (18 januari 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3047
Over social software, persoonlijke leeromgevingen en alomtegenwoordige computers (30 januari 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=3024
De impact van web 2.0 op het onderwijs (5 maart 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2967
Van e-learning naar we-learning (6 maart 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2965
Creativiteit studenten komt los dankzij podcasting (13 maart 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2955
Connectivism voor dummies (8 april 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2912
Leren in een community of netwerk (17 april 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2897
RSS Maturity model (21 april 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2887
Leren in werktijd. Een literatuuronderzoek naar formele en informele kenmerken van het leren (12 mei 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2854
Klanten weinig trouw aan leermanagementsysteem (7 juni 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2823
De opkomst van rapid e-learning (en de beperkingen ervan) (26 juni 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2787
Rapid e-learning nader bekeken (30 juni 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2782
Bloggen met leerlingen en studenten: geleerde lessen (3 juli 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2776
De markt van leermanagementsystemen (11 juli 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2756
Gedeelde leeromgevingen verbinden persoonlijke leeromgevingen met ELO’s (23 juli 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2735
Weblogs gebruiken voor formatief beoordelen (10 september 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2678
Over intelligente collectiviteiten (14 september 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2671
Inzicht in het gebruik van leermanagementsystemen (23 september 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2655
Samen een artikel schrijven met een wiki (10 oktober 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2623
Mogelijkheden van mobiele technologie voor het leren (11 oktober 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2621
Bloggen in het hoger onderwijs (23 oktober 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2601
Weblogs niet geschikt voor academische discussies? (3 november 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2579
Hoe omvangrijk moet je netwerk zijn? (7 november 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2573
Wat is effectieve didactiek? (18 november 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2549
Meer opleidingstijd besteed aan (t)e-learning (25 november 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2538
OEB 2007: triggering the right emotion (29 november 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2533
OEB 2007: ik ben een aap (30 november 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2532
OEB 2007: (social) software binnen bedrijven (30 november 2007)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2530
Hoe ontwikkelen e-learning en L&O zich in 2008? (4 januari 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2454
De mobiele telefoon binnen het onderwijs gebruiken (21 januari 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2417
Nationale e-learning congres: games, second life, talentontwikkeling en informeel leren (24 januari 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2414
CSCL en informeel leren (24 januari 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2412
Horizon rapport editie 2008: technologieën en onderwijsontwikkelingen (26 januari 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2407
Uitval bij e-learning voorkomen (11 februari 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2384
Open Educational Resources vergroten toegankelijkheid onderwijs (3 maart 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2343
YouTube en onderwijs (18 maart 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2317
Blackboard verliest marktaandeel (24 maart 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2306
De taxonomie van Bloom gedigitaliseerd (26 april 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2249
Trend: virtuele desktops (22 mei 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2220
De kracht van Twitter voor leren (22 mei 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2221
Openheid en een nieuwe digitale kloof (23 mei 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2218
Didactiek 2.0 (3 juni 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2198
Waarom social bookmarking? (16 juni 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2181
De markt van leermanagement systemen (19 juni 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2177
Twee technologie trends die het onderwijs gaan beïnvloeden (9 juli 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2145
De invloed van persoonlijke leeromgevingen (14 juli 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2134
Wat je niet allemaal met RSS kunt doen? (17 juli 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2128
Digital storytelling en (t)e-learning (24 juli 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2113
Twitter als instrument voor professionalisering (14 augustus 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2099
E-Learning 2.0: vier sleutelfactoren (27 augustus 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2076
Het fenomeen net-generatie bekritiseerd (1 september 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2068
Recensie Empowering Online Learning (3 september 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2066
Gedachten over gepersonaliseerd leren (27 september 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2028
Categorieën internet-gebruikers (28 september 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2026
Didactisch gebruik student responssystemen (9 oktober 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2010
Weblogs didactisch verkeerd gebruiken (10 oktober 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2007
Informeel leren faciliteren (15 oktober 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2002
Web 2.0 en storytelling (11 november 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1961
Weblogs bij stagebegeleiding (13 november 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1951
Microblog genereert betrokkenheid bij leren (21 november 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1935
Backchannel gebruiken in leersituaties: tips (23 november 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1931
Connectivisme is geen leertheorie (maar niet minder waardevol) (1 december 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1916
Web 3.0 en onderwijs (3 december 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1911
OEB08: Michael Wesch: betekenisvol onderwijs in een veranderd medialandschap (4 december 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1906
OEB08: de kloof tussen praat en praktijk (7 december 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1898
De confrontatie met de crisis van significantie (15 december 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1877
Wat moet je weten van weblectures? (20 december 2008)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1869
Heeft cloud computing invloed op het leren? (3 januari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1850
Trends in e-learning (7 januari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1846
De geschiedenis van open education (11 januari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1841
Technologie trends in 2009 (16 januari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1835
Het GALC-principe bij serious gaming (dankzij een nieuwe edublogger)(17 januari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1832
Welke trends zie je in verschillende Horizon-rapporten? (21 januari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1827
Motieven voor open education (22 januari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1826
Online video en leren (2 februari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1810
E-coaching, rol van docent en trainer (11 februari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1794
Zelfgeorganiseerd leren kan! (keynote Sugata Mitra) (11 februari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1793
Hoe kun je intrinsieke motivatie beïnvloeden (en de invloed van ICT) (11 februari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1795
In je element (14 februari 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1789
Twitter als ‘leergereedschap’ (8 maart 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1757
Worden we gelukkig van democratisering van de technologie? (14 maart 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1748
Vormen van online leren binnen het onderwijs (18 maart 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1738
Recensie boek “Digitale didactiek” (23 maart 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1731
Tien pijlers van digitale didactiek (2 april 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1705
Keynote IPON 2009: wat betekent democratisering technologie voor de docent? (9 april 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1693
De Collaboration Curve: netwerken, leren en innoveren integreren (11 april 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1690
Wiki’s succesvol inzetten voor leren (12 april 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1689
Het semantische web en e-learning (20 april 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1680
Voordelen van Twitter binnen de collegezaal (12 mei 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1654
Web 2.0 in het Britse hoger onderwijs (13 mei 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1652
Ontwikkelingen in mobiele technologie en leren (15 mei 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1648
QR-codes en m-learning (24 mei 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1632
Vertrouwen en feedback belangrijk bij leren (5 juni 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1617
Acht manieren waarop cloud computing het onderwijs kan veranderen (10 juni 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1610
TPACK: een impuls voor professionalisering en digitale didactiek (16 juni 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1601
Echt onderzoek naar jongeren en technologie (19 juni 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1592
Participatief leren: de toekomst van het onderwijs (4 juli 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1570
Belemmeren gestructureerde leeromgevingen de autonomie van lerenden? (17 juli 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1553
Hoe ik met social software leer (19 juli 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1547
Markt ELO’s in beweging (en BlackBoard verliest terrein) (26 augustus 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1515
TPACK: concept voor een effectieve integratie van ICT in leersituaties (29 augustus 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1508
TPACK: de balans tussen ICT, didactiek en inhoud (14 september 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1483
Wat is Technological Pedagogical Content Knowledge? (11 oktober 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1421
Hoe ontwikkelen e-learning tools zich binnen het onderwijs? (28 oktober 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1388
Weblog als instrument voor reflectie op leren en handelen (6 november 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1369
#owd09: Ervaring opdoen met virtual action learning (11 november 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1360
#OWD09: doe het maar Urway (12 november 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1356
Coachen met het oortje (13 november 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1352
Opkomende technologieën en services en hun betekenis voor het onderwijs (15 november 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1349
Hoe kun je social software gebruiken voor leren? (17 november 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1344
Openheid voorwaarde maatschappelijke relevantie (hoger) onderwijs (24 november 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1331
Augmented reality maakt serendipity learning mogelijk (25 november 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1329
OEB2009: neurowetenschappen zeggen niets over onderwijspraktijk (4 december 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1306
ICT onderbenut binnen Amerikaans hoger onderwijs (9 december 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1295
Stand van zaken Britse e-learning markt (9 december 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1297
Social networking sites kunnen bijdragen aan motivatie om te leren (10 december 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1293
Zal augmented reality binnen het onderwijs doorbreken? (22 december 2009)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1273
Neem je eigen technologie mee naar school (2 januari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1258
Sociale netwerken en de participatie in kennisstromen (6 januari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1251
Evaluatie weblectures Universiteit Utrecht (9 januari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1246
De praktijk van e-learning is nog erg ’1.0′, laat onderzoek zien (11 januari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1241
Bezoek aan de BETT (impressie) #BETT (14 januari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1233
Zeven typen gebruikers social media (24 januari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1208
Van hiërarchie naar “wirearchy” (27 januari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1203
Flinke groei online leren Amerikaans hoger onderwijs (31 januari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1196
Hoe kunnen we beantwoorden aan de behoeften van de homo digitalis? (#nelc10) (4 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1184
Andere leerstrategie bij leren in een netwerk (17 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1165
Rol van de docent bij leren in netwerken (17 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1166
Vergroot interactiviteit hoorcolleges met social media (18 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1164
Didactisch kader om naar ICT in het onderwijs te kijken (19 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1161
Instructies flexibiliseren (21 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1155
Wat motiveert ons? (21 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1153
Maatwerk leveren via online leren (22 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1151
Creëren en publiceren met behulp van ICT (hoe kan ICT competentiegericht leren versterken?) (25 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1145
Meer rendement uit groepsbijeenkomsten dankzij ICT (hoe kan ICT competentiegericht leren versterken?) (27 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1140
Laptops in het onderwijs: klep dicht (Hoe kan ICT competentiegericht leren versterken?) (28 februari 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1137
Samenwerkend leren met behulp van ICT binnen CGO (Hoe kan ICT competentiegericht leren versterken?) (5 maart 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1130
Self-direction en (t)e-learning (14 maart 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1114
Digitaal toetsen en competentiegericht leren (19 maart 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1103
Potentie e-coaching is groot (27 maart 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1089
Drive: wat motiveert mensen? (leestip!) (28 maart 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1088
De heilige drie-eenheid van het onderwijs (29 maart 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1085
De iPad en informeel leren (7 april 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1070
Samenwerken leren in groepen vs coöperatief leren in netwerken (12 april 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1063
De computer wordt menselijk (#in) (30 april 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1027
Ik met de iPad (12 mei 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1019
Gaat telepresence doorbreken (en wat betekent dat voor leren)? (#in) (19 mei 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1004
De weblog als ELO (een terugkerende discussie) (21 mei 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=1001
Wat je moet weten over open educational resources? (#in) (31 mei 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=983
Bevrijd het onderwijs van de ketenen van oud denken (#in) (24 mei 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=995
Sugata Mitra flikt het weer en pleit voor meer autonoom leren (#in) (31 mei 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=984
Online leren bereikt omslagpunt (in de VS) (#in) (9 juni 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=966
Leerlingen ontwikkelen leerstof in Fronter (#in) (#frontmbo) (12 juni 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=962
Kenmerken en affordances van de iPad, en het gebruik in het onderwijs (#in) (22 juni 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=943
Stop standaardisering kinderen (#in)(13 juli 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=910
Is er een alternatief voor de elektronische leeromgeving? (#in) (8 juli 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=922
Types augmented reality (#in) (26 augustus 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=856
De Archilles-hiel van cloud computing (#in) (10 september 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=828
De hypecycle van ICT in het onderwijs (#in) (29 september 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=785
Vier in Balans: een herhaling van zetten (#in) (2 oktober 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=777
Trend: Liquid Internet en You 3.0 (#in) (6 oktober 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=767
Trends gebruik leertechnologie op de werkplek (#in) (10 oktober 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=761
Alles wat ik moet weten over Twitter in het onderwijs, leerde ik op de kleuterschool (#in) (15 oktober 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=753
Marktplaats voor online leren(#in) (22 oktober 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=744
Betekenis sociale media en cloud computing voor leren (#in) (2 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=720
Wiki’s in het onderwijs vragen om transparantie als didactisch uitgangspunt (#in) (5 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=710
Tien strategieën voor een zinvol gebruik van de mobiele telefoon in het onderwijs (#in) (7 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=709
De toekomst van het leren volgens Sugata Mitra (#in #owd10) (10 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=693
Wat kan het onderwijs leren van videogames? (#in) (14 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=686
Stand van zaken online leren in de VS (#in) (18 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=676
Gestured-based computing en leren (#in) (21 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=673
De Britse e-learningmarkt in 2010 (#in) (23 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=669
Skype als leeromgeving heeft psychologische voordelen (#in) (26 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=663
Internet vaker gebruikt voor informeel leren dan voor opleiden (#in) (27 november 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=661
Clickers en didactiek (#in)(7 december 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=647
Mythes over hersenen en leren (#in) (7 december 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=649
De information overload is vijfhonderd jaar oud (#in) (13 december 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=638
Van ICT-beheer naar ICT-leiderschap (#in) (16 december 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=629
Uitgeverij Pearson gaat universitair onderwijs verzorgen (#in) (17 december 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=625
Markt leermanagement systemen sterk in ontwikkeling (#in)(24 december 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=616
Recommender systems en leren (#in) (27 december 2010)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=611
E-learning in de VS: een ‘sur place’-situatie (#in) (18 januari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=575
De kernelementen van het 3P leermodel (#in) (22 januari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=562
Tips bij het gebruik van wiki’s in het onderwijs (#in) (23 januari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=561
De iPad binnen het medisch onderwijs (#in) (24 januari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=559
Terug naar de kern als trend? (#in) (26 januari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=553
Dirigeer je sociale netwerk (#in) (31 januari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=545
Informeel leren in Nederland (#in) (3 februari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=539
Open educational resources: goed, slecht en lelijk? (#in) (10 februari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=523
Twitter binnen een online leeromgeving (#in) (22 februari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=501
Serendipiteit gebruiken, ook bij leren (#in) (26 februari 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=492
Trend ICT en leren: rijk leermateriaal (#in) (1 maart 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=486
Leermanagementinformatie 2.0 dankzij learning analytics (#in) (4 maart 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=483
Voor- en nadelen van online discussiëren (#in) (10 maart 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=473
Hoe bereidt het onderwijs de doelgroep voor op de huidige transitiefase (#in)? (11 maart 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=469
De iPad als hulpmiddel voor passend onderwijs (#in) (20 maart 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=455
IPAD: onderwijsmodel voor de iPad (#in) (24 maart 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=448
Open educational resources geven lerenden meer controle (#in) (28 maart 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=444
De onderwijszeepbel? (#in) (12 april 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=419
Agile elearning als nieuwe trend? (#in) (13 april 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=418
Skype bij geschiedenisonderwijs (#in) (15 april 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=414
De keerzijden van de omgedraaide klas (#in) (26 april 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=393
De F-factor in het onderwijs (#in) (26 april 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=392
Bekwaamheden om te leren in netwerken (#in) (12 mei 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=378
Twee opvattingen over het revolutionaire karakter van de iPad voor het onderwijs (#in) (16 mei 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=370
De potentie van Twitter voor serendipitous learning (#in) (20 mei 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=359
Bij iPads in het onderwijs gaat het ook om de didactiek! (#in) (20 mei 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=360
De zinloosheid van leerstijlen (25 mei 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=349
Naar een nationale OER-strategie (#in #eadl11) (26 mei 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=342
Van kenniswerkers naar kennisleiderschap (#in) (28 juni 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=294
Aanbevelingssystemen binnen het onderwijs (#in) (3 juli 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=289
Creatieve leeractiviteiten met QR-codes (#in) (7 juli 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=279
Google + en leren (#in) (13 juli 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=272
Persoonlijke leeromgevingen kunnen met recommender systemen cognitieve belasting reduceren (#in) (16 juli 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=268
De Khan Academy als alternatief onderwijssysteem is verarming van didactiek (21 juli 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=261
Tegenstellingen die de markt van elektronische leeromgevingen beïnvloeden (#in) (29 juli 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=256
Aantasting privacy lerenden door vormen van informatieverwerking (#in) (15 augustus 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=242
Sociale media voor leren gebruiken is nog geen ‘social learning’ (#in) (17 augustus 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=241
White paper blended learning (24 augustus 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=235
De toegevoegde waarde van mobile learning samengevat (24 augustus 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=236
De potentie van het Open Badges programma voor onderwijs en leren (#in) (25 augustus 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=230
Leertheorieën over afstandsleren geanalyseerd vanuit het community of inquirymodel (#in) (27 augustus 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=227
Storytelling en gedragsverandering (#in) (5 september 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=211
Commando en controle benadering van leren vs aanmoedigen en motiveren (#in) (13 september 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=193
Learning analytics en de paradox of choice (#in) (13 september 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=194
Gevolgen van het semantische web voor (t)e-learning (#in) (24 september 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=165
Naar een nieuwe manier van werkplek leren (#in) (27 september 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=159
Vergroot BYOD de digitale kloof? (#in) (12 oktober 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=133
Flipping the Classroom kan leiden tot didactische drama’s (#in) (23 oktober 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=117
Erik Duval: Learning Analytics geeft student meer controle over leerproces (#in #owd11) (25 oktober 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=114
Herman’s Restaurant School en passion-based learning (#in #hrs) (28 oktober 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=110
Onderwijsinstelling, blijf van sociale netwerken af (9 november 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=2569
Sociale media binnen elektronische leeromgevingen (#in) (21 november 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=60
Vier fasen van personalisering (#in) (24 november 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=56
Reflectie op businessmodellen Open Educational Resources (#in #SA_OER) (28 november 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=50
De mythe van de leerstijlen (#) (30 november 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=47
Wat kun je met QR codes in leersituaties? (#in) (7 december 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=29
Gastgerichtheid via e-learning (#in #elzrg11)(8 december 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=22
Netwerk-denken vs hiërarchisch denken (#in) (17 december 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6
De bekwaamheden van de toekomst (#in) (19 december 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4291
Wanneer gaan we het hebben over ‘Bring Your Own Device’? (#in) (21 december 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4335
Open educational resources en toegankelijkheid van het onderwijs (#in) (22 december 2011)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4338
Het connectivisme als nieuwe leertheorie? (#in) (1 januari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4385
Blended learning 2.0: sterft gij oude vormen en gedachten (#in #ELE12) (9 januari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4418
Maakt Apple de ambitie om het onderwijs te veranderen waar? (12 januari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4488
Kun je serendipity learning plannen? (14 januari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4446
Wat moet je weten van challenge-based learning? (19 januari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4483
Impressie online masterclass mobiele technologie (#CELSTEC) (20 januari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4485
De elektronische leeromgeving in 2015/2016 (28 januari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4532
Nog steeds groei in de versnipperde markt van leermanagement systemen (3 februari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4573
Waarom online samenwerken vaak niet lukt (8 februari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4596
Social bookmarking met lerenden (11 februari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4619
Hoe sociale media binnen het Amerikaanse hoger onderwijs worden gebruikt? (14 februari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4637
Bring Your Own Technology vergroot toegankelijkheid van schaarse bronnen (22 februari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4675
Online video laat zien wat lerenden kennen en kunnen (26 februari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4699
Waartoe dient onderwijs? #stopstealingdreams (28 februari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4712
Didactische gevolgen van mobiele technologie (29 februari 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4727
Open educational resources leiden nog niet tot andere onderwijspraktijken (#in #yam)(12 maart 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=468
De rol van Twitter bij professionalisering via een persoonlijk leernetwerk (14 maart 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4802
De economische waarde van open education (19 maart 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4830
Verandert de iPad het leergedrag van leerlingen? (21 maart 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4871
De stand van zaken rond learning analytics #celstec (23 maart 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4889
Pinterest in het onderwijs gebruiken (27 maart 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4916
Verandert mobiele technologie op zich de manier waarop wij leren en doceren? (31 maart 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=4942
21st century education of global educational reform movement? (14 april 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5098
Weg met leerstijlen, leve variatie (17 april 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5117
Smartphones gebruiken om te leren (18 april 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5120
Ontwikkelingen die het onderwijssysteem aan het wankelen brengen (19 april 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5124
Twitter binnen het onderwijs gebruiken (23 april 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5139
Augmented reality + interactief verhalen vertellen = krachtige leerervaring (25 april 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5163
Google Drive als alternatieve ELO? (30 april 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5179
Hoe bevorder je dat lerenden online video’s bij the Flipped Classroom daadwerkelijk bekijken? (3 mei 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5195
Smartphones tijdens de les: waarom en hoe? (12 mei 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5253
Didactisch model voor de flipped classroom (21 mei 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5300
Naar een meer kwalitatieve benadering van learning analytics (26 mei 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5338
Mobiele telefoons bieden kansen voor onderwijs, maar betrokkenen zien vooral risico’s (2 juni 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5365
Welke prijs willen we betalen voor BYOT? (6 juni 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5390
De ELO-markt in beweging, althans in de VS (13 juni 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5428
Voorbeelden e-learning in de gezondheidszorg (14 juni 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5439
Open educational resources en didactiek (16 juni 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5462
Wat moet je weten over badges? (17 juni 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5468
Gesproken feedback geven met de iPad (30 juni 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5564
Geleerde lessen van drie jaar flipped classroom (3 juli 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5582
Gedesillusioneerd over de Khan Academy? (6 juli 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5592
Op zoek gaan naar serendipiteit binnen leernetwerken (22 juli 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5684
Stappenplan selectie ICT-applicaties binnen het onderwijs (2 augustus 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5738
Facebook en versturen tekstberichten tijdens de les leiden tot slechtere onderwijsprestaties (3 augustus 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5745
Het verschil tussen games en gamification (30 augustus 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5808
Onderwijsaanbieders blijven bij cloud computing verantwoordelijk voor privacy persoonsgegevens (10 september 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5856
Vergroten MOOC’s de kloof tussen rijke en arme instituten? (13 september 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5871
Google en online leren (22 september 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5923
Hoe ontwikkelt de elektronische leeromgeving en het leermanagement systeem zich? (25 september 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5938
De gevolgen van open educational resources voor het businessmodel (27 september 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=5954
Mythes over en mogelijkheden van MOOC’s (8 oktober 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6060
Hoe de flipped classroom uit beeld verdween (9 oktober 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6072
Formeel-informeel leren voorbehouden aan de organisatie van het leren (14 oktober 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6092
De veranderende rol van het leermanagement systeem (25 oktober 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6146
Didactische werkvorm: de vraag is belangrijker dan het antwoord (27 oktober 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6159
Is hoger onderwijs een dure tijdverspilling? (31 oktober 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6173
Evaluatieonderzoek moet zicht bieden op de juiste ‘blend’ (4 november 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6189
OWD sessie: De Flipped Classroom: hoger onderwijs op z’n kop? (13 november 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?page_id=5618
Accreditatie en kwaliteitszorg van MOOC’s (19 november 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6297
Hebben diploma’s een averrechts effect op een leven lang leren? #oeb12 (29 november 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6365
Onderwijzen en leren met Facebook #oeb12 (30 november 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6373
Reflectie op de Online Educa Berlijn 2012 #oeb12 (2 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6380
En leid ons niet in bekoring (3 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6389
Storification: wat e-learning kan leren van storytelling? (5 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6395
Zijn MOOC’s een indicatie van een onderwijsverandering? (12 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6450
MOOC’s: tegen welke prijs? (14 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6459
De didactiek van OpenU masterclasses (15 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6467
De MOOC-hype geanalyseerd. Waard om te kopiëren? (19 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6485
Waarom het digital native debat continueert (26 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6516
Goed didactisch concept weerlegt kritiek op de flipped classroom (27 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6519
Je computer besturen met je hersenen (31 december 2012)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6536
Bloemlezing MOOC-artikelen (10 januari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6575
E-learning en intrinsieke motivatie (11 januari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6580
Uitval uit MOOC’s vergelijken met uitval uit traditionele cursussen is appels met peren vergelijken (15 januari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6600
Weer een MOOC-bloemlezing (23 januar1 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6637
Big data en learning analytics zijn niet pedagogisch neutraal (23 januari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6638
80/20 principe bevordert motivatie om te leren #geniushour (24 januari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6640
Big data en adaptief leren (27 januari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6655
Vijf redenen waarom MOOC’s samen kunnen gaan met traditioneel onderwijs (30 januari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6663
Trends op het gebied van corporate learning (1 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6669
Derde bloemlezing MOOC-artikelen (4 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6680
Wat er fout kan gaan bij een MOOC (6 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6689
Het ontstaan van de eerste UvA-MOOC (12 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6696
SWOT-analyse MOOC’s (15 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6705
MOOC’s, MOOC’s, MOOC’s (bloemlezing 4) (17 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6710
Didactiek en MOOC’s (21 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6727
Augmented reality als leermiddel (24 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6738
Impressie artikelen MOOC’s (27 februari 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6753
En de MOOC-trein dendert voort (bloemlezing 6) (13 maart 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6827
Reflectie op E-merge projecten en ideeën voor docentprofessionalisering (11 maart 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6808
Een alternatief voor Google Reader om verandering van werkprocessen te voorkomen (14 maart 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6830
Altijd en overal toegang tot de leer- en samenwerkingsomgeving (#inno13) (21 maart 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6860
Is er de laatste tijd nog wat geschreven over MOOC’s? (bloemlezing 7) (23 maart 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6866
Wat er fout en goed kan gaan bij de Khan Academy (29 maart 2013)
http://www.te-learning.nl/blog/?p=6892
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie