Steeds meer bedrijven gebruiken mobiele technologie voor het leren van medewerkers. Dat blijkt uit een onderzoek van Bersin & Associates onder meer dan 500 ontwikkelaars van (t)e-learning content. Eén derde van de bedrijven ontwikkelt content voor m-learning. De belangrijkste reden is de snelle levering van (t)e-learning content.
Corporations with large sales forces are now providing up-to-the-minute training on new products, competitors, and technologies using both audio and video devices.
Verder wordt mobile learning gecombineerd met face-to-face leren. Bersin & Associates constateert dat m-learning zich bij veel organisaties in een pilotfase bevindt. Maar zij voorspellen wel een sterke groei.
Mobile learning is onmiskenbare een belangrijke ontwikkeling op het gebied van (t)e-learning. Dit wordt al enkele jaren voorspeld. Maar het duurt schijnbaar altijd even voor dat zo’n trend massa krijgt (Malcom Gladwell’s ’tipping point’). Zelfs in dynamische tijden waarin ontwikkelingen erg snel lijken te gaan.
Bron: e-zine Bersin & Associates, maart 2007 (nog niet online)
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie