De wijze waarop universiteiten sociale media gebruiken, is van invloed op de keuze voor een onderwijsinstelling die aankomende studenten maken.
Mijn collega Paul Kirschner wees me vanavond op een artikel op Mashable over een onderzoek naar de relatie tussen de keuze van studenten voor een onderwijsinstelling en het gebruik van sociale media door die instellingen.
Daarbij gaat het er om niet alleen aanwezig te zijn ‘op’ sociale media, maar (aankomende) studenten daadwerkelijk te betrekken via deze media. Tweederde van de studenten houdt volgens dit onderzoek rekening hiermee bij het maken van een keuze. Zij willen verbonden zijn met andere studenten:
The institution’s level of engagement on social media bears a lot of weight with prospective students. Being able to connect with counselors quickly about the admissions process is hugely important, according to the study.
Het onderzoek heeft niet alleen betrekking op het hoger onderwijs, maar ook op ‘colleges‘. Dit onderzoek roept uiteraard de vraag op in welke mate dit ook geldt voor Nederland en België.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie