Vanavond verzorg ik in het kader van de post-HBO opleiding e-learning weer een gastcollege over e-learning trends en ontwikkelingen.
Ik wil eerst inventariseren welke trends en ontwikkelingen de deelnemers kennen. Vervolgens ga ik -zoals gebruikelijk na waarschuwende woorden- in op een raamwerk dat je kunt gebruiken om trends en ontwikkelingen te beschrijven. Dat raamwerk houdt rekening met factoren binnen organisaties, en met ontwikkelingen binnen de context van organisaties.
Vervolgens wil ik met de aanwezigen kijken naar enkele trends en ontwikkelingen, en hun betekenis voor leren, opleiden en onderwijs.
Hieronder vind je mijn slides.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Bedankt voor omvangrijke publicatie Wilfred. Is “veel” ook een trend? Enne… waar laat je als lerende tijdens je leven de talloze verworven (tussentijdse) leerresultaten? En hoe maak je een relevante selectie van deze persoonlijke leerresultaten op een slimme manier (technology enhanced) toegankelijk en (her-)bruikbaar voor jezelf en voor derden (‘significant others’) in je diverse leer- en werkomgevingen? Ik denk aan nut en noodzaak van e-portfolio en eportfolioservices. En jij…?
Ik weet niet of ‘veel’ een trend is. Ik vraag me ook af of e-portfolio’s steeds breder worden gebruikt. Heb jij daar zicht op?