Via Distance Educator kom ik net een ePortfolio special van de Canadian Journal of Learning and Technology tegen. Deze special lijkt een aantal interessante bijdragen te bevatten. Drie voorbeelden.
1) In Directions for Research and Development on Electronic Portfolios formuleren Philip Abrami en Helen Barrett -na een uitgebreide introductie op het fenomeen ‘eportfolio’ gegeven te hebben- vooral veel ‘huiswerk’ voor ontwikkelaars en onderzoekers.
2) Di Challis gaat in Towards the mature ePortfolio: Some implications for higher education onder andere in op belangrijke randvoorwaarden waaraan voldaan moet zijn, wil een ePortfolio met succes worden ingevoerd.
3) Saul Carliner becommentarieert de stand van zaken met betrekking tot ePortfolio’s:
Although I strongly believe in the potential of electronic portfolios, I would encourage those of us who advocate for their use to take a more modest approach, tempered by the lessons of e-learning as well as the evidence in our own research and theory development. Although electronic portfolios have much potential to benefit the learning and working processes, the evidence seems to suggest that they are only at a formative evaluation stage of development.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie