Emerging issues in the practice of University Learning and Teaching

Het is niet eerlijk. Er verschijnen veel te veel publicaties waarvan je denkt: "Interessant, wil ik lezen". Zo langszamerhand groeit mijn weblog uit tot een archief met een hoog "to do" gehalte. Ik kom bijvoorbeeld net (via Stephen Downes) de volgende publicatie tegen:

O’Neill, G. Moore, C. en McMullin, B. (2005). Emerging issues in the practice of University Learning and Teaching. Dublin: All Ireland Society for Higher Education (Creative Common Licensie).

"The collection explores a range of the current theory to practice learning and teaching issues in Higher Education in the Republic of Ireland. It is written for the new to competent Lecturer in Higher Education who is dealing with teaching and learning issues on a daily basis. (…) The book is (…) presented in three parts to deal with different aspects of learning and teaching in higher education:
• Part 1: Working in the Changing World of Learning and Teaching in Higher Education
• Part 2: Moving the Focus from Teaching to Learning
• Part 3: Developing and Growing as a University Teacher.

Ik vind eigenlijk wel dat je niet "just in case" moet leren. Maar iets in mij prikkelt me toch om te proberen zo veel mogelijk bij te houden. Knap frustrerend. Weer een digitaal boek boven op de virtuele stapel.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *