Gisteren besteedde ik aandacht aan het artikel dat Ineke Lam, Robert-Jan Simons en ik hebben geschreven over de vraag of elektronische leeromgevingen hun langste tijd gehad hebben. Via Stephen Downes stuit ik vandaag op een bijdrage van Lanny Arvan over de toekomst van leermanagementsystemen. Arvan signaleert een aantal ontwikkelingen, zoals de wens om social software in elektronische leeromgevingen te integreren en de behoefte om studenten meer rechten binnen een ELO te geven. Arvan concludeert aan het slot van zijn betoog:
The LMS is an environment for managing course logistics and for promoting learning. Changes in IT that we’re all observing can threaten and ultimately defeat the LMS, if LMS vendors don’t adapt appropriately to that changing environment. There are some fairly straightforward changes that need to be made on the convenience front that will make information housed in the LMS accessible by student when using their cell phones, which is their preferred mobile device. But the real case for the LMS will be made for what it delivers directly to promote learning and we need to see modifications of already existing capabilities to push these environments in that direction.
Doet me denken aan een discussie die ik vrijdag tijdens de lunch van de ICALT had. Mijn gesprekpartners en ik spraken over ontwikkelingen op het gebied van (t)e-learning en de impact op grote spelers op de (t)e-learning marktspelers. We concludeerden over deze bedrijven:
If they don’t move, they will move permanently: out of the market!
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie