E-learning in het Australische beroepsonderwijs

Wil je weten hoe e-learning in het Australische beroepsonderwijs wordt gebruikt, dan is het definitieve rapport van het 2006 E-learning Benchmarking Project een aanrader.
De kernconclusie van het onderzoek luidt:


The uptake of e-learning is increasing. Students find e-learning convenient and fun, and
believe their increased confidence and skills in using technology will deliver better
employment outcomes. Teachers have more confidence in using e-learning applications,
and are expanding their use of online, mobile and voice technologies to deliver more
engaging vocational and technical education (VTE) programs.

Het percentage onderwijsactiviteiten (vocational and technical education activities) waarbij e-learning een rol speelt, bedraagt overigens 17% van het totaal. Ten opzichte van verleden jaar is sprake van een flinke groei. Maar ik vraag me af of dit percentage hoog is aangezien ‘blended learning‘ ook in het onderzoek is meegenomen. Bij meer dan 80% van de onderwijsactiviteiten worden dus geen elektronische media gebruikt.

Vreemd is dat 86% van de docenten en trainers aangeven een bepaalde vorm van e-learning toe te passen. Dit aantal is weer hoog te noemen, vind ik. Maar ik kan dit percentage maar moeilijk rijmen met het percentage onderwijsactiviteiten waarbij e-learning een rol speelt.

Wat me ook opvalt is dat docenten van steeds meer e-learning toepassingen gebruik zeggen te maken. In de benchmark van dit jaar zijn overigens voor het eerst web 2.0, mobiele technologie en voice technologie expliciet  meegenomen.

Ian Robertson heeft trouwens een handige samenvatting geschreven.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *