De Infinite Thinking Machine laat een veertien jarige leerling aan het woord over het gebruik van ICT in het onderwijs. De bijdrage geeft een goed beeld van de opvattingen van deze -bepaald geen doorsnee- leerling. Hij ziet vooral brood in de microblog tool Twitter (leidt tot betere antwoorden dan Google) en vindt dat scholen jongeren vooral ‘angstig’ maken voor technologie. Twee citaten wil ik jullie niet onthouden.
If teachers are worried about the use of laptops in class for things that aren’t related to class, then maybe teachers should be thinking about why students wouldn’t be paying attention. Students should have an option of whether they want to pay attention. It’s not a given that students will pay attention if you are not talking about something they care about. This whole technology is really good at bringing out the flaws that might be in the system.
(…)
Also, if he had one message for his high school teachers for the next four years: they really need to stop being so disconnected from the technology. It’s not about learning the knowledge, but the thinking.
Knap, dan een veertienjarige zich hiermee bezighoudt.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie