E-learning steeds populairder in automobielindustrie (#in #oeb11)

Dankzij mijn perskaart krijg ik tijdens de Online Educa Berlijn ook persberichten toegespeeld. Vaak hebben die betrekking op lanceringen van nieuwe producten.

Vanochtend trof ik een persbericht van Towards Maturity aan over een studie waaruit de ontwikkeling van e-learning in de automobielindustrie blijkt. Ondanks de recessie zet e-learning daar overduidelijk door:

Within the sector, there is a general trend to decrease the amount of face-to- face ‘traditional’ classroom training and to increase the amount of blended learning or entirely online training offered. On average 45% of all learning is face-to-face, 41% is blended and 14% is entirely online.

Aldus het persbericht. In vergelijking met andere branches doet de automobielindustrie meer aan e-learning dan andere sectoren. Een mogelijke verklaring komt voort uit de voordelen voor de business, die ervaren worden:

Compared to other sectors, the automotive sector is engaging a higher percentage of staff with e-learning (69% vs.57%), reporting greater saving in study time (27% vs. 22%) and finding greater improvements in staff satisfaction and engagement (11% vs.8%).

Het onderzoek van Towards Maturity is te vinden via http://www.towardsmaturity.org/article/2011/07/07/driving-results-learning-technologies-automotive/

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *