Didactische aspecten van ‘Connected classrooms’

Ik heb gisteren een presentatie mogen verzorgen tijdens het seminar over ‘Connected Classrooms’, van de Picnic Young 2009. Het format was de ‘pecha kucha‘ (20 slides in 6 minuut 40, Engelstalig). Een leuk format, maar het kost meer voorbereiding dat een presentatie van drie kwartier.

Ik ben vanuit drie perspectieven ingegaan op de didactische aspecten van ‘connected classrooms’. Eén van mijn stellingen is dat je vandaag de dag nieuwe manieren van leren nodig hebt, met een ander gebruik van technologie en met behulp van andere technologieën.

Hieronder vind je mijn slidecast. Ik heb voor het eerst een MP3-bestand toegevoegd aan een presentatie op Slideshare. Het MP3-bestand heb ik gemaakt met Garageband. Drie dagen geleden overigens, zodat de inhoud iets af wijkt van de uiteindelijk gesproken tekst.

090912 (Wr) V1 Connected Classrooms Pecha Kucha

View more presentations from wrubens.

Ik had nog nooit gewerkt met Garageband. Op zich ging dat gemakkelijk. Het meest lastige blijf ik vinden: in je eentje teksten inspreken en opnemen. Volgens mij is dat ook wel te horen…

BTW: ik had de slides en het geluidsbestand gisteravond al geupload, maar vanochtend pas bewerkt. Toch was deze slidecast vanmorgen al 56 keer bekeken. etalbert had ‘m al getweet.

Update: Willem Karssenberg heeft de inleiding opgenomen, en er een mp3-bestand van gemaakt. En ik merk nu dat ik ruim over de tijd ben gegaan.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Een reactie

  1. In Keynote kun je tijdens het afspelen van je presentatie een audiospoor opnemen. Ook heel handig. Kun je ‘m bijvoorbeeld achteraf tóch nog binnen de tijd proberen te krijgen 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *