Op woensdag 14 november aanstaande verzorg ik tijdens de Onderwijsdagen een sessie over de toepasbaarheid van het concept van de flipped classroom voor het hoger onderwijs. De sessie zelf wordt ook volgens dit concept vormgegeven.
Dit betekent dat deelnemers zich van tevoren moeten voorbereiden:
- Het bestuderen van achtergronden over dit concept via dit online artikel dat ik speciaal voor deze gelegenheid heb geschreven.
- Neem je eigen device mee naar de sessie. Je moet daarmee verbinding kunnen maken met het aanwezige wifi-netwerk.
- Voor iphone- en iPad-gebruikers: installeer eClicker Audience (gratis).
- Formuleer 2-3 multiple choicevragen, true/falsevragen en/of eens/niet-eens vragen waarmee je kunt toetsen of deelnemers aan de sessie het concept van de Flipped Classroom hebben begrepen. Formuleer ook de antwoorden erbij. Laat de vragen en antwoorden achter via de reactie-optie van deze blogpost, de reactiemogelijkheid van deze pagina, dit contactformulier of mail ze naar wilfred[at]wilfredrubens.com (ovv vragen Flipped Classroom). Deadline: 11 november 2012, 13 uur.
Tijdens de sessie geef ik geen presentatie over dit concept.
Datum: 14 november 2012, van 13:30-14:20
Locatie: World Trade Center in Rotterdam, Rotterdam Hall
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
‘Flipping the Classroom’ voor mij betekent studenten les/workshops aan elkaar laten geven over onderwerpen waar ze zelf meester in willen worden. De ’traditionele’ invulling van flipping the Classroom – studenten vooraf huiswerk laten maken in plaats van achteraf – een druppel laten vallen op een gloeiende plaat. Let dus goed op, want het verdampt voor je ogen.
http://sharedtracks.wordpress.com/2012/10/05/when-will-school-learn-the-lesson/
Interessante bijdrage. Maar wat wil jij daar mee zeggen, Guido?
Deze reactie zat abusievelijk in de map met spam. Ik kan je andere reactie nu ook beter plaatsen. Dit is inderdaad een veel gehoorde kritiek op de flipped classroom. In het artikel beschrijf ik dat ook.