De Britse markt van online leren (#in)

De auteurs van Study of UK Online Learning wilden de omvang van de Britse markt van online afstandsleren in kaart brengen. Daar is men niet in geslaagd, omdat er geen sprake is van een eenduidige taxonomie op dit terrein. Ook bleken de websites van diverse onderwijsinstellingen bepaald geen transparant zicht te bieden op hun e-learning aanbod.

Toch bevat het rapport zinvolle informatie over succesfactoren. Zo blijkt technologie weliswaar vitaal te zijn, maar niet centraal te moeten staan. Didactiek is ook van belang (zoals het regelmatig geven van feedback aan en het beoordelen van studenten, om hen gemotiveerd te houden), maar het op tijd configureren van de ondersteunende infrastructuur en het ontwikkelen van business modellen is essentiëler.

Het rapport verwacht overigens een groeiende belangstelling voor online afstandsleren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *