Op het gebied van technology enhanced learning is er vaak discussie over terminologieën. Wellicht dat we ons wel kunnen vinden in A Devil’s Dictionary of Educational Technology 😉.
Brian Alexander geeft hierin nieuwe definities van veel gebruikte termen op het gebied van educatieve technologie. Met een dikke knipoog, op het cynische af. Een aantal definities zijn trouwens niet origineel van hem.
Wat vind je van de volgende (de vertalingen zijn voor mijn rekening):
- Badges: de curieuze inbeelding dat je, aangezien niemand van cijferlijsten of opleidingsniveaus houdt, deze maar het beste kunt inkrimpen tot kindermaten die niemand herkent.
- Big data: als gewoon observeren niet voldoende is.
- Blended learning: wordt ook wel eens doceren en leren genoemd, of ‘de echte wereld’.
- Engagement: datgene waar iedereen over spreekt, maar niet weet wat ermee wordt bedoeld.
- Flipped classroom: de praktijk van het vervangen van colleges van docenten die studieteksten samenvatten door video’s van college’s die studieteksten samenvatten.
- Forum: sociaal Darwinisme met behulp van technologie uit de jaren tachtig.
- Een leven lang leren: instellingsstrategie om geld van alumni los te peuteren. Ook bekend als “ontwikkelen”.
- Leermanagement systeem: een document management systeem dat door een docent wordt gebruikt om een enkel document aan zijn of haar studenten te verstrekken. Vreemd genoeg een veel te zwaar middel voor dit doel, maar toch universeel toegepast.
- YouTube: de ideale educatieve technologie: iedereen houdt ervan en gebruikt het, het is betrouwbaar en gratis, en jij noch iemand anders die je kent hoeft het te ondersteunen.
Via D’Arcy Norman
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie