Conferentie Future Teacher in Brussel

Op 23 en 24 mei 2019 vindt in Brussel de eindconferentie plaats van het Het Future Teacher 3.0 project (over ICT-competenties van docenten in het volwassenenonderwijs). Deelname is gratis, inschrijven verplicht.  Centrale thema’s zijn inclusief onderwijs (dag 1) en online en blended learning (dag 2).

Met ons project “De toekomstige leraar 3.0 als een brug voor toegankelijk en aangepast (volwassenen)onderwijs” willen we de leraren van de toekomst voorbereiden. We richten ons daar bij op de ICT-competenties van docenten, zodat ze ICT (gaan) gebruiken om hun lessen te verbeteren. (…)
Het project zal de toekomstige docenten digitale competenties geven om digitale interactieve content te creëren met goede toegankelijkheidsmogelijkheden. Leerders die geen digitale of educatieve mogelijkheden hebben, hebben toegang tot rijke, gerichte leerervaringen op allerlei apparaten.
Door het creëren en aanpassen van toegankelijke multimedia content, zullen leraren hun eigen digitale en multimedia vaardigheden verbeteren.

De organisatie is in handen van Toll-Net uit België, 12Change Learning uit Nederland, Norsk Nettskole uit Noorwegen en Learning Apps uit Engeland. Alle partners zullen workshops verzorgen tijdens de conferentie waardoor er een aanbod in het Nederlands en het Engels zal zijn.

Deelnemen aan de conferentie is gratis. Vooraf inschrijven is echter verplicht (tot 18 mei aanstaande). De locatie is het Herman Teirlinckgebouw te Brussel.

De openingskeynote over online en blended learning wordt verzorgd door Yves Punie, senior onderzoeker bij het Joint Research Centre van de Europese Commissie in Sevilla. Hij is onder meer betrokken bij het Europees Framework DigCompEdu. De workshops over online en blended learning gaan onder meer over learning analytics, online modules op basis van DigCompEdu, het TPACK-model en het ontwerpen en ontwikkelen via de Blended Learning Puzzle.

 

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *