Het Online Learning Journal verschijnt sinds twintig jaar, elk kwartaal. Veel van de redactieleden hebben boeken geschreven bij Routledge. Onlangs is een gratis eBook verschenen met zeven hoofdstukken over online en blended learning, afkomstig uit een aantal boeken van deze redactieleden.
De hoofdstukken zijn afkomstig uit boeken die tussen 2014 en 2017 zijn uitgegeven.
In het hoofdstuk ‘Orientation to Online Learning’ geven Charles R. Graham en Jared Stein geven definities en gaan zij in op onderwerpen als wat is de rationale van blended learning, het ontwerpen van cursussen en de integratie van technologieën.
Charles D. Dziuban gaat in ‘Principles for Data Analysis in Online and Blended Learning Research’ in op verschillende data analyse technieken en op discussies op dit gebied.
Robert Ubell verkent in ‘What You Can Do Online, But Not On Campus’ didactische strategieën die je online kunt toepassen, maar niet tijdens fysieke bijeenkomsten. Daarbij gaat hij ook in op de toegevoegde waarde hiervan. Hij schrijft onder meer:
Despite our deep affinity with the schoolroom, it turns out that it can be unanticipatedly restrictive.
‘Gedeeltelijke onzichtbaarheid’ biedt lerenden bijvoorbeeld de mogelijkheid zich meer open uit te drukken. Hiërarchische verschillen worden ook online gereduceerd.
Het hoofdstuk ‘Building A Solid Foundation’ vormt een bespreking door Michelle Pacanksy-Brock van verwachtingen ten aanzien van het gebruik van nieuwe technologieën, de vorming van een gemeenschap en het versterken van de positie van studenten. Dit hoofdstuk bevat ook praktische richtlijnen en handvatten.
Susan Ko en Steve Rossen besteden in ‘Preparing Students for Online Learning’ aandacht aan het student perspectief van online leren: wat zijn risico’s en valkuilen en hoe kunnen docenten studenten daarbij ondersteunen?
Een voorbeeld zijn “these mysteries of nomenclature and icons” binnen een online omgeving. Een rake opmerking is ook:
We have also observed over the years that while students strongly prefer consistency in the layout of all their online courses, faculty like to depart from any templates to put their own stamp on the design and even navigation of the site.
In ‘Scaling Blended Learning Evaluation Beyond the University’ besteden Patsy D. Moskal en Thomas B. Cavanaugh aandacht aan een programma dat zich richt op de behoeften van volwassen lerenden.
Het hoofdstuk ‘The First Wave: The Past, Present, and Future of the Digital University’ van Anthony P. Picciano beschrijft onder meer de opkomst en groei van internet en de gevolgen voor financiële en didactische modellen.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie