Van 30 november tot en met 2 december vindt de Online Educa Berlijn weer plaats. Tot 1 juni 2016 kun je je voorstel voor een bijdrage aan dit evenement indienen. Het thema van dit jaar is ‘Owning learning’.
Volgens de organisatie draait het leren van de toekomst om eigenaarschap. Professionals zijn in toenemende mate zelfverantwoordelijk voor hun eigen leren.
We will access, link, combine, interpret and interact with knowledge. We will be empowered as never before. We will make learning work for us.
Dit is één van de trends die ik donderdagavond tijdens een webinar de revue heb laten passeren. Deze trend heeft overigens niet alleen positieve kanten. Een deel van de werknemers is m.i. namelijk om verschillende redenen niet in staat om eigenaarschap voor het eigen leren te dragen. Ik verwacht overigens dat dit aspect tijdens de OEB ook aan de orde komt.
De organisatie heeft ook al enkele zeer interessante keynote sprekers aangetrokken zoals:
- Diana Laurillard (hoogleraar in London met een enorme staat van dienst rond ICT in het hoger onderwijs)
- Roger Schank (al decennia kritisch denker over leren, en groot voorstander van een meer Socratische benadering van leren).
- Andreas Schleicher (auteur van het geruchtmakende OECD-rapport over ICT in het onderwijs).
Tot 1 juni aanstaande kun je een voorstel indienen voor een bijdrage aan de OEB 2016. Je hebt de keuze uit de volgende formats:
- Pre-conference workshop
- Interactive break-out session
- Tech Lab
- Discovery demo
- Presentation in a break-out session
- The OEB Boardroom
Subthema’s zijn:
- Learning & Ownership
- Learning without Limits
- Learning & Investment
- Learning & Design
- Learning & Connecting
- Future EDUCA: Learning and the Future
- Business EDUCA: New Learning & New Work
- Video EDUCA: Learning the New Literacy
Ik ben niet alleen groot liefhebber van Berlijn, maar ook fan van de Online Educa Berlijn. De kans is groot dat ik er weer bij ben.
Nota bene: ik ben lid van de Advisory Board van de Online Educa Berlijn. Dit is één van mijn onbezoldigde nevenfuncties.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie