Britse docenten willen meer Internet toegang op school

Bijna de helft van de Britse docenten wil meer gebruik maken van Internet in de les. Althans bijna de helft van 500 docenten die deel hebben genomen aan een onderzoek van kabelfirma NTL Telewest.

Uit dit onderzoek blijkt dat 42% van de respondenten elke dag Internet in het onderwijs gebruikt, terwijl 78% minimaal één keer per week Internet in de les gebruikt.

Meer dan eenderde van de onderzochte docenten denkt dat Internet in het onderwijs een "major impact" heeft op de examenresultaten. Slechts één procent van de onderzochte docenten gebruikt Internet om samen te werken met andere scholen of bedrijven. NTL Telewest noemt dit een gemiste kans:

Collaborative learning focusing on small group activities is championed by forward-thinking educationalists as the future of education set to replace the "learning-factory" methods of traditional chalk-and-talk pedagogy

Aldus een artikel op VNUnet.com.

Het artikel meldt overigens niets over het gebruik van Internet voor samenwerkend leren binnen de school. Is het een groet groep, als bijna de helft van de respondenten vaker Internet wil gebruiken in het onderwijs? En pakt Internet nu positief of negatief uit voor examenresultaten (want wat is een "major impact")? Op de website van de bij het onderzoek belanghebbende opdrachtgever kan ik geen onderzoeksrapport vinden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *