Britse bedrijven worstelen nog steeds met e-learning

Ondanks dat bijna driekwart van de Britse ondernemingen e-learning toepast, lijkt een groot deel van deze bedrijven deze manier van leren nog lang niet maximaal te benutten. Die conclusie trekken het Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) en LMS-leverancier Cornerstone Demand op basis van de meest recente Talent Development Survey.

De initiatiefnemers van dit onderzoek schrijven dat slechts 15% van de respondenten e-learning als één van de meest effectieve manieren van leren beschouwt. Er is sprake van een duidelijke verbetering ten opzichte van 2009, toen slechts 7% van de respondenten e-learning in de top 3 van meest effectieve manieren van leren plaatste. In vergelijking met 2011 besteden bedrijven echter niet meer tijd aan e-learning.

De CIPD en Cornerstone Demand beschouwen e-learning, mede dankzij de grote flexibiliteit, als cruciaal voor het concurrerende vermogen van bedrijven. Veel deelnemers blijken echter voortijdig te stoppen, en serious games en mobile learning programma's blijken in geringe mate gebruikt tr worden.

De Britse publieke sector blijkt naar verhouding vaak e-learning te gebruiken. Verder valt op dat meer dan 90% van de respondenten e-learning het lieftste in combinatie met andere leeractiviteiten inzet.

Ik vind het opvallend dat de CIPD en Cornerstone Demand de bal vooral bij afnemende bedrijven neerleggen. Zij zouden hun werknemers meer moeten prikkelen en ondersteunen. Ik vind dat te gemakkelijk. Ga eerst eens uitgebreider na wat de redenen zijn dat Britse ondernemingen zo worstelen met e-learning.

Vermoedelijk focust de vragenlijst ook op gestuurde vormen van e-learning, en niet op zelfgestuurde/zelfgeorganiseerde vormen van e-learning.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *