SURF heeft voor de SURF Onderwijsdagen 2005 edubloggers Michel Duijvestijn, Cindy de Smet en Gerard Bierens uitgenodigd om tijdens het congres hun mening over de sessies, keynotes en andere onderdelen te geven in hun weblogs.
Pierre Gorissen heeft op edublogs.nl een verzamelpagina aangemaakt waar ook andere edubloggers hun berichten over de SURF Onderwijsdagen 2005 kunnen laten verschijnen.
En ik had gehoopt eens vrijgesteld te zijn om tijdens dit congres te bloggen 😉
Verleden week in Cambridge (ePortfolio conferentie) vroeg een Nederlandse deelnemer me trouwens of ik weer verslag zou doen via mijn weblog. Toen ik bevestigend antwoordde, gaf hij aan dat hij in dat geval geen aantekeningen hoefde te maken.
Ik ben ervan overtuigd dat de edublog verzamelpagina zal illustreren dat het toegevoegde waarde heeft als je met meerdere mensen je indrukken beschrijft. In de eerste plaats kun je natuurlijk van meerdere sessies verslag doen. Op de tweede plaats schrijven mensen vanuit een eigen perceptie. Marja Verstelle heeft hierover zinnige dingen geschreven. Volgens Piet Kommers manifesteert expertise zich vooral als aanvullende deskundigheden zich op een beslissend moment met weinig moeite kunnen vinden. Volgens mij geldt dat ook voor edubloggers (ook al is er altijd sprake van enige vertraging, waardoor het momentum voorbij kan gaan). En op de derde plaats leer je natuurlijk zelf het meest als je datgene wat je hoort actief verwerkt. Dus toch maar een laptop met WLAN kaart meenemen.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie