Bloggen illustreert de organisatiecultuur

In Blogging Shines New Light on Corporate Culture gaat Michael Laff in op het fenomeen dat je ontslagen kunt worden als je dingen op je weblog schrijft, die je werkgever niet op prijs stelt. Hij omschrijft blogs als


a new medium to capture feedback from staff, promote the organization, or inform colleagues about particular details that become tedious in emails.

Het artikel gaat in op organisatiebeleid met betrekking tot weblogs. Je mag bijvoorbeeld niets over klanten schrijven en geen data gebruiken waarvan jij niet de eigenaar bent. Verschillende organisatie hebben beleid op dit gebied en het artikel bevat als illustratie een kader met richtlijnen van IBM.

Ik hanteer bij bloggen eigenlijk maar één vuistregel: gebruik je gezond verstand en vraag je af of je er volgendeweek geen spijt van hebt. In het artikel wordt dit als volgt geïllustreerd:


The real acid test is whether someone would be comfortable standing in the CEO’s office and reading the blog (…). If they can do that, then it’s appropriate.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *