Mobiele telefoon providers uit Australië en Nieuw-Zeeland melden positieve effecten van e-learning.
E-learning wordt bedrijfskritisch beschouwd, als essentieel voor de klantenservice.
De mobiele telefoon bedrijven kunnen het niet met harde cijfers onderbouwen, maar zijn er van overtuigd dat hun verkopers dankzij e-learning beter in staat zijn om klanten te helpen.
Bovendien kost e-learning volgens Vodafone Australië net zo veel als klassikaal leren, maar is het veel efficiënter te plannen. E-learning "verstoort" de bedrijfsprocessen minder (mijn vertaling).
De auteur van het artikel concludeert:
"With a higher turnover of product, staff and service plans than many industries, it’s not surprising mobile phone executives are investing in e-learning faster than those in slower-moving sectors. But their examples show that when the main point of difference between competitors lies in service, e-learning is a key for competitive advantage."
Met de opvatting dat e-learning bedrijfsprocessen minder "verstoort" dan andere vormen van leren, kan ik niet veel. Ook e-learning zou ook in de "baas zijn tijd" moeten kunnen plaatsvinden. Voor de rest vind ik dit wel een goed voorbeeld van hoe e-learning in een dynamische werkomgeving toegevoegde waarde kan bieden ("time to market" verkorten). Uiteraard spelen de lange afstanden in deze regio ook een belanmgrijke rol.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie