Beleid rond blended learning

Een aantal van mijn collega’s is voor de zomervakantie druk in de weer geweest met een beleidsonderzoek naar blended learning. Het onderzoek -in het kader van het e-Learning Research Programma van SURF-  is vandaag gepubliceerd. Ze hebben gekeken naar bewuste beleidskeuzes die hoger onderwijsinstellingen maken ten aanzien van de optimale mix van ICT en face-to-face onderwijs.

De belangrijkste uitkomsten van dit onderzoek zijn dat blended learning nog niet hoog op de beleidsagenda staat van hoger onderwijsinstellingen en dat de aanpak om tot een juiste ‘blend’ te komen, een mix is van top-down en bottom-up beleid. De vraag is of er overwegingen van beleidsmakers achterhaald kunnen worden die een rol spelen bij het ontwikkelen van dit beleid in het algemeen en meer specifiek met betrekking tot blended learning. Ja, dat kan, maar het beeld hieromtrent is niet eenduidig. (Bron: SURF)

Het rapport is gratis te downloaden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *