Bedrijven investeren relatief weinig in ‘social learning’ (#in)

Er wordt veel gesproken over van 'social learning' binnen bedrijven. Aan de andere kant blijken bedrijven in geringe mate bereid om geld uit te geven aan applicaties of diensten op het gebied van meer informeel leren. Volgens Bersin & Associates heeft 30% van de Amerikaanse bedrijven hier geld in geïnvesteerd. Grote bedrijven investeren relatief het meest in  'social learning'. Bersin & Associates maken zelfs een associatie met de e-learninghype van twaalf jaar geleden (hooggespannen verwachtingen die net werden waargemaakt).

Zij concluderen:

Today's L&D organizations must look at all approaches to learning as complementary and interconnected. Individuals are learning all the time, and we must reengineer our L&D strategies to create a continuous learning environment comprised of formal and informal components. In 2011, this trend will accelerate – and will force all L&D professionals to rethink their internal skills, to continue to revamp their tools and technology, and to build what we call a “learning architecture” that makes continuous learning a regular part of all learning solutions.

Het bericht geeft helaas geen antwoord op de volgende vragen:

  • Maken bedrijven wel gebruik van gratis tools voor 'social learning'?
  • Zijn het niet juist individuen die zelf beslissen of en zo ja welke tools zij gebruiken voor zelfgeorganiseerd leren?

Is 'geld' in dit geval wel een goede graadmeter voor gebruik?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *