Als onderwijsinstellingen extra geld krijgen voor ICT in het onderwijs, worden deze middelen meestal aangewend om het bestaande onderwijs te versterken. Zo niet het Amerikaanse Taft College, als ik het artikel Unlikely school 'revolutionizing' teaching mag geloven. Dit college heeft vijf miljoen dollar subsidie aangewend voor de aanschaf va iPods, Tablet PC's, radio telescopen, Mac laptops en scheikunde apparatuur.
"We're willing to step out of the box and see if there is a better way to serve students."
Technology push, zou je zeggen. Toch leidde het gebruik ervan tot meer interactie en reflectie. Er worden nu leeractiviteiten uitgevoerd die voorheen niet mogelijk waren. Leerlingen kunnen bijvoorbeeld wiskunde opdrachten achteraf beter in groepsverband analyseren. Leerlingen die een les missen, volgens deze achteraf via de iPod Touch. Een docent neemt op hij nakijkt. Leerlingen leren daar vervolgens ook van.
Dankzij ICT kunnen leerlingen die op hoog niveau sport bedrijven (en daardoor vaak op reis zijn) leren waar en wanneer zij willen. Ook besteden leerlingen nu meer tijd aan hun onderwijs.
Opvallend is wel dat de wijze van beoordelen niet is veranderd. Verder maak ik uit het artikel op dat het personeel van de school erg enthousiast is. Ook een belangrijke succesfactor, natuurlijk.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie