Als ik de komende dagen niet blog…

Ik heb onlangs InternetPlusBellen van Planet besteld. Ik zit al jaren bij Planet Internet, maar betaal al een hele tijd te veel voor telefoon en ADSL. De installatie schijnt een fluitje van een cent te zijn. Ik hoef eigenlijk alleen een KPN Experia Box te installeren. En drie laptops er op aan te sluiten.

Alleen: bij bij is iets dergelijks nooit een fluitje van een cent. Het installeren van mijn gewone draadloze modem heeft me enkele jaren geleden meer dan een dag gekost.

Als ik dus de komende tijd niet blog, dan weet je waar dat aan ligt. Maar dan heb ik nog altijd mijn Twitter-pagina waar ik met mijn mobiele telefoon kan posten. Mochten dingen mis gaan, dan lees je daar waarom. Duim voor me.

Update 9.25 uur: het installeren van de Experia verliep probleemloos. Het aansluiten van laptop 1 ook. Laptop 2 werkt wel met een vaste verbinding. Maar de netwerkkaart (een ouder beestje) kan geen verbinding maken met het draadloze netwerk. De helpdesk kan een monteur langs sturen. Maar daar zijn kosten aan verbonden. En mijn belangrijkste doel was kostenbesparing 🙁

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

4 reacties

  1. Ik zal zeker ernstig voor je duimen.
    Ik zit zelf ook al jaren bij Planet (eerst wxs), ik heb ADSL. Onlangs werd door KPN mijn internetverbinding afgesloten, omdat ze administratief “dachten” dat ik interactieve tv had. Alles bij elkaar heeft het 29 dagen(!) geduurd (en heel veel telefoontjes van mijn kant) voordat ik weer ADSL terug had. Ik zal je de bloederige details besparen, maar ik werd niet echt vrolijk van hun lakse en slome behandeling van dit (door KPN veroorzaakte!) probleem…

  2. Dat klinkt als gesmeerd. Bij ons moest uiteindelijk een monteur langskomen en bleek de fout in een centrale bij KPN te zitten…

  3. Ha Wilfred
    Ik heb internetplusbellen ook gehad. ALS het werkt is het inderdaad veel goedkoper, maar mijn router werd er instabiel van, gesprekken werden zomaar afgebroken, was vaak niet bereikbaar of kon zelf soms niet bellen. Het technische gedeelte is niet de grootste hobbel…dat is de helpdesk en administratie
    Na twee maanden heb ik het opgezegd. Vervolgens heeft het 4 maanden geduurd voor het daadwerkelijk afgesloten werd, vervolgens heeft het nog 3 maanden geduurd voor ik geen dubbele facturen meer kreeg en nog eens 2 maanden voor ik geen aanmaningen meer kreeg voor die onterechte facturen. tip: dreigen met advocaat
    Wellicht is het probleem bij jou helemaal niet aanwezig,
    ik zal een kaarsje opsteken voor je, en volg je weblog wel via twitter 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *