Workshop didactiek en e-learning

Vanmiddag heb ik bij Rutgers (kenniscentrum seksualiteit) een workshop verzorgd over didactiek en e-learning.

In eerste instantie heb ik via Padlet verkend welke leertechnologieën de deelnemers al kennen. Daarbij gaat het niet alleen om technologieën die specifiek voor leren zijn ontwikkeld, maar ook om technologieën die je voor leren kunt gebruiken.

Vervolgens ben ik ingegaan op voorbeelden, en op hun didactische kracht. Aan de hand van een authentieke casus heb ik de aanwezigen laten nadenken over de toepasbaarbaarheid van zelftoetsen.

Vervolgens zijn we uitgebreider ingegaan op de bouwstenen van leren en ICT, waarvan het toepassen van didactische principes een essentiële is. We hebben via TodaysMeet en Google Docs ook verkend wat didactisch sterke en minder sterke kanten van online leren zijn.

Daarna wilden we aan de slag gaan met het ontwikkelen van e-learning op basis van een gekozen model voor e-learning.  Dat doen we nu een volgende keer. Net als het besteden van aandacht aan:

  • Het gebruik van multimedia
  • Het gebruik van webteksten
  • Het agile ontwikkelen van e-learning

Hieronder vind je mijn slides:

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *