Gevolgen robotisering voor opleiden, onderwijs en leren

Op 13 oktober 2015 organiseert LRN21 bij de School voor de Toekomst in Den Bosch ‘s-Hertogenbosch ’s middags een themabijeenkomst over de gevolgen de robotsamenleving voor leren en ontwikkelen.

Robot
Foto: DrSJS, Pixabay

Nieuwe technologieën en autonome kunstmatige intelligentie zijn sterk in opkomst, al hebben we nog geen heel concreet beeld op de gevolgen ervan voor onze samenleving. Deze onzekerheid wakkert vaak gevoelens van onzekerheid en angst aan. Het Rathenau Instituut heeft onlangs echter een genuanceerde beschouwing geschreven over de relatie tussen robotisering en werkgelegenheid.

LRN21 wil tijdens een themabijeenkomst verkennen wat deze relatie zal betekenen voor opleiden, onderwijs en leren. Hoe haalbaar is bijvoorbeeld het versneld opleiden van mensen binnen de huidige instituties en regelgeving?

Via drie bijdragen maken deelnemers aan deze bijeenkomst kennis

  • met de nieuwste ontwikkelingen op dit terrein,
  • met onderzoeksbevindingen naar sociale interactie met robots,
  • en met een vernieuwend onderwijsconcept waarbij het Arcus College en Nedcar leren en werken in een geavanceerde technologische productieomgeving vormgeven.

De bijeenkomst begint om 15 uur. De deelnamekosten bedragen € 62,50 p.p. voor leden van LRN21 en € 112,50 p.p. voor niet-leden. Deze bedragen zijn inclusief netwerkdiner.

LRN21 is een netwerk waarin onderwijs en bedrijfsleven ervaringen en expertise rond “Leren voor de 21e eeuw” met elkaar delen.

Meer informatie en aanmelden?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *