Op 3 februari 2015 organiseert LRN21 een themabijeenkomst over de bijdrage van massive open online courses en ‘small private online courses’ aan de kwaliteit van onderwijs en opleidingen.
Tijdens deze bijeenkomst worden ervaringen gedeeld met betrekking tot:
- argumentatie over doelen van MOOCs
- effectiviteit van MOOCs,
- efficiëntie van MOOCs
De volgende bijdragen worden geleverd (tekst afkomstig uit persbericht):
Delven in Delftse MOOCs
door Janine Kiers, product Manager MOOCs van de Delft Extension School (TU Delft)
In 2013 is de TU Delft gestart met het aanbieden van MOOCs en ondertussen zijn er 21 aangeboden, of aangekondigd, op het edX-platform. Onderwerpen lopen uiteen van Solar Energy tot Solving Complex Problems en van Functional Programming tot Framing: Creating Powerful Messages.
Naast het grote bereik (300.000 inschrijvingen, en studenten van alle leeftijden, achtergronden en nationaliteiten), leveren MOOCs geweldige energie op onder docenten.
Janine legt uit welke rollen MOOCs vervullen binnen de TU Delft: hoe ze bijdragen aan branding van het instituut, aan innovatie in het onderwijs, en aan onderzoek naar de effectiviteit van onderwijs-elementen. Daarnaast wordt ingegaan op de uitdagingen en ervaringen bij de ontwikkeling van de MOOCs.
‘Fabricage’ van MOOCs en SPOCs
door François Walgering,MOOCexpert en oprichter van MOOCFactory
MOOCs zijn en zullen de komende tijd een hot item blijven binnen het opleiden en ontwikkelen van mensen. Zo zijn er diverse succesvolle MOOCs in het onderwijs en wordt momenteel het MOOCconcept in de vorm van SPOCs (Small Private Online Courses) ingezet bij veel organisaties. Hierbij worden MOOCs en SPOCs geïntegreerd in het corporate learning-landscape. De vraag is hierbij: ‘Wat komt er kijken bij het inrichten van een MOOC of SPOC en hoe kunnen het onderwijs en organisatieleren elkaar ondersteunen dan wel versterken bij de ontwikkeling en uitrol hiervan?’ MOOCFactory faciliteert kennisdeling en kenniscreatie tussen medewerkers en/of met klanten d.m.v. het ontwikkelen van Massive Open Online Courses (MOOCs) en Small Private Online Courses (SPOCs) met het social learning platform Curatr. Curatr is gebaseerd op social learning, gamification en content curation.
De bijeenkomst vindt plaats bij de School voor de Toekomst te ’s-Hertogenbosch, van 15-20 uur.
Kosten deelname aan een themabijeenkomst, inclusief netwerkdiner:
- Voor leden € 62,50 p.p.
- Voor niet-leden € 112,50 p.p.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie