Impressies deelnemers MOOC blended learning ontwikkelen #moocblou

Hoe ervaren lerenden deelname aan MOOCs? Blogposts van deelnemers geven daar een beeld van. Daarom attendeer ik jullie met genoegen op twee blog posts van deelnemers aan de MOOC ‘Blended learning ontwikkelen’.

De MOOC over blended learning ontwikkelen van het Welten-instituut (OU) is de afgelopen week formeel beëindigd, ook al zijn er nog deelnemers bezig met de afronding en het evaluatieonderzoek.

Katrien Bernaerts van Toll-net deelt haar ervaringen in interviewvorm. Zij gaat onder meer in op de vraag wanneer zij vindt een MOOC te hebben afgerond. Zij legt daarbij voor zichzelf de lat  hoog.

Helga Ravier is zelfs een weblog gestart naar aanleiding van deze MOOC. Daarin doet zij op indrukwekkende wijze verslag van de verschillende opdrachten die zij heeft gemaakt. Bijvoorbeeld over het ontwerpen van een leeractiviteit via het SAMR-model. Een ander voorbeeld is de toepassing van het U-model van Collis en Moonen op bijvoorbeeld weblogs voor leren.

Helga laat hiermee m.i. zien hoe waardevol een weblog kan zijn voor het eigen leerproces. Ik hoop dat zij bloggen ook continueert nu de MOOC is afgelopen.

Er zijn ook reflecties binnen de MOOC geplaatst. Die kan ik hier uiteraard niet delen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *