Vanmiddag heb ik bij de Universiteitsbibliotheek in Nijmegen een interactieve presentatie verzorgd over blended learning. Wat mij betreft de ‘default’ vorm van onderwijs.
Ik heb in deze presentatie onder meer het begrip blended learning omschreven, en ben ingegaan op modellen voor blended learning. Daarnaast ben ik ingegaan op praktijkvoorbeelden (zoals de flipped classroom), en zijn we heel kort stil blijven staan bij het ontwikkelen van de mix.
Ik heb hierbij ook Socrative gebruikt. De eerste keer om te polsen welk model van blended learning dominant is bij de Radboud Universiteit. Het ‘rotatie’-model, meenden de meesten. Een aantal gaf echter ook aan dat dit voor de universiteitsbibliotheek geldt, maar dat onderwijs zonder ICT binnen de Radboud Universiteit als geheel nog steeds dominant is.
De tweede keer heb ik Socrative gebruikt om te checken of de aanwezigen hadden begrepen wat ik heb verteld. Daarbij heb ik ook onmiddellijk feedback gegeven.
Ik wilde Socrative ook gebruiken om te checken wat is blijven hangen van de video’s over de flipped classroom die men vooraf had bekeken. Gezien de tijd heb ik dat echter niet gedaan.
Mijn stelling is overigens dat blended learning in feite de ‘default’ manier van onderwijs is geworden.
Hieronder vind je de dia’s van mijn presentatie. Gerard Bierens was er ook en heeft de presentatie opgenomen. Deze komt dus tzt ook als video beschikbaar.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Een reactie