Binnen het onderwijs doen heel wat mythes oftewel 'Broodjes aap' de ronde. Daarom verzorgt Prof. dr. Paul A. Kirschner op 22 november aanstaande van 15.00- 16.00 uur een gratis online lezing, waarin hij een aantal van deze 'Broodjes aap' zal ontzenuwen.
Maar vaak blijken de voorgestelde oplossingen mythes te zijn: ze klinken logisch, maar zijn gewoon niet waar.
In deze online lezing wordt op drie van die mythes ingegaan:
- multitasken in het onderwijs;
- zelfregulerend leren door kinderen;
- en het passé van kennisverwerving met de komst van het internet.
De online lezing richt zich op een ieder met interesse in leren en doceren, met name docenten
Door wie?
Paul Kirschner is hoogleraar Onderwijspsychologie en Directeur Onderzoek Leren en Cognitie aan de Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC) van de Open Universiteit. Daarnaast is hij Visiting Professor Onderwijs aan Oulu University (Finland) met een leerstoel in Leren en Interactie in de Lerarenopleiding.
Deelname aan deze OpenU lezing is gratis, inschrijven verplicht.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie