Het Reed College in Oregon heeft verkend of zij de iPad een geschikte tool voor leren vinden. In een eerder stadium heeft men de eerste generatie Kindle afgewezen. In het algemeen is deze onderwijsinstelling terughoudend met de implementatie van nieuwe technologie. Daarom wordt nieuwe technologie eerst uitvoerig getest.
If the technology makes it past us, it will generally be welcomed by and applicable for many other schools.
De iPad is voorlopig geslaagd voor het toelatingsexamen. Opvallend daarbij is dat dit apparaat niet alleen flexibel en veelzijdig wordt gevonden voor het lezen van cursusmateriaal, en het maken van annotaties of highlights. Ook voor het maken en opslaan van notities en het voorbereiden van rapporten wordt de iPad geschikt gevonden. Veel gebruikers vinden de ipad daarvoor nog te onhandig. De iPad bleek studenten ook niet erg af te leiden (met mail, instant messaging en sociale netwerken).
Deze instelling voor hoger onderwijs gaat niet onmiddellijk over tot de aanschaf van de iPad. Eerst buigen medewerkers en studenten zich via discussies over de vraag of deze tablet computers ingebed worden binnen het curriculum.
Eerlijk gezegd ben ik deze degelijke manier van het selecteren van nieuwe technologie niet eerder tegen gekomen. Er worden uiteraard tal van pilots met nieuwe technologie uitgevoerd. Discussies tussen medewerkers en lerenden over de inbedding ervan binnen het curriculum zijn volgens mij zeldzaam.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Men heeft de iPad nog niet gekozen noch in gebruik genomen. Interessante argumenten die ik niet eerder heb gehoord:
The consensus was that pupils were less apt to be using e-mail, instant messaging, or social networking sites while sitting in class with a tablet computer.
Tablets don’t have the same form factor, so you can’t hide behind them. Our hope is that students will use them primarily, if not exclusively, for classroom work.