Op 27 april aanstaande organiseert de Open Universiteit in Utrecht een symposium over het 4C-ID model. Dit is een beproefd model voor het ontwerpen van onderwijs en opleiden. Het doel van de bijeenkomst is gebruikers van het 4C-ID model een ontmoetingsplaats te bieden, om elkaar te inspireren met voorbeelden van succesvolle ontwerpen, gemaakt met behulp van dit model. Als je belangstelling hebt voor het model, het model kent, maar er zelf nog niet mee werkt, dan ben je natuurlijk ook welkom.
Het programma bestaat uit keynotes door prof. dr. Jeroen van Merriënboer en dr. Susan McKenney, plus uit rondetafel gesprekken.
Beroepsgericht werken, authentieke taken, integratie van theorie en praktijk zijn kernelementen van ontwerpen voor onderwijs of trainingen gemaakt met behulp van het 4C-ID model. Als blauwdrukken worden uitgewerkt in concrete lesmaterialen of onderdeel worden van een leeromgeving, worden er vaak randvoorwaarden aan gesteld, die soms strijdig zijn met de manier van denken die in de blauwdruk is toegepast. Het is daarom interessant om met elkaar te bespreken in hoeverre de ideeën uit de blauwdruk bij het implementeren overeind blijven. Daarvoor is dit symposium bedoeld.
Dit is het vijfde 4C-ID symposium. Als bij elke editie van dit symposium komen nieuwe ontwikkelingen van het model uit onderzoek en toepassingen aan de orde.
Het symposium vindt plaats in het studiecentrum van de Open Universiteit in Utrecht. De kosten bedragen 150 euro.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie