Na vier jaar kan de United Kingdom e-University toegevoegd worden aan de lijst van dot com mislukkingen.
In november 2003 stonden 900 studenten ingeschreven bij de online universiteit, terwijl de doelstelling 5600 studenten was.
In dit artikel lees je een analyse van wat mis is gegaan.
Sleutelwoorden daarbij zijn:
– Een slechte timing.
– Een verkeerde focus (op volledig online te volgen cursussen terwijl de behoefte daaraan in de meeste landen buiten de VS, gering is)
– Een slechte "branding" (merk in de markt zetten).
– (Te) grote investeringen in een eigen e-learning platform. De auteur spreek van "a tension between the amount of investment in the new platform (said to be around £20/$35 million) and the rather limited marketing pay-off in terms of student recruitment."
– Ongeduldigheid. men wilde te ambitieuse doelen in betrekkelijk korte tijd verwezenlijken.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
education is no business
Wilfred Rubens besteedt aandacht aan de mislukking van de Britse
on-line-universiteit. De aanmelding bleven ver achter de verwachtingen.