Wat ging mis bij de Britse online universiteit?

Na vier jaar kan de United Kingdom e-University toegevoegd worden aan de lijst van dot com mislukkingen.
In november 2003 stonden 900 studenten ingeschreven bij de online universiteit, terwijl de doelstelling 5600 studenten was.
In dit artikel lees je een analyse van wat mis is gegaan.
Sleutelwoorden daarbij zijn:
– Een slechte timing.
– Een verkeerde focus (op volledig online te volgen cursussen terwijl de behoefte daaraan in de meeste landen buiten de VS, gering is)
– Een slechte "branding" (merk in de markt zetten).
– (Te) grote investeringen in een eigen e-learning platform. De auteur spreek van "a tension between the amount of investment in the new platform (said to be around £20/$35 million) and the rather limited marketing pay-off in terms of student recruitment."
– Ongeduldigheid. men wilde te ambitieuse doelen in betrekkelijk korte tijd verwezenlijken.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Een reactie

  1. education is no business

    Wilfred Rubens besteedt aandacht aan de mislukking van de Britse
    on-line-universiteit. De aanmelding bleven ver achter de verwachtingen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *