E-mail blunders

Het is mij ook wel eens overkomen. Je meent een bericht voor intern gebruik naar een kleine club collega’s te sturen, maar in plaats daarvan heb je voor een extern gerichte distributielijst gekozen. Jan en alleman (m/v) kunnen dan "mee genieten" terwijl dat niet de bedoeling was.

Vandaag werd ik er liefst twee maal mee geconfronteerd. De eerste keer in een mailinglist waar de beheerder waarschijnlijk met "reply to all" reageerde op een bericht van een betrokken abonnee. In deze mail stonden opmerkingen die niet echt voor alle lezers waren bestemd.

De tweede keer kreeg een collega het verzoek iemand beleefd "af te poeieren". Hetgeen hij deed, zonder echter het betreffende verzoek te deleten…..

Je slaat je zelf wel voor de kop, maar later moet je er wel om lachen. En het is een belangrijk leermoment!

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

4 reacties

  1. Je weet toch dat we in dit soort gevallen natuurlijk scans van de betreffende mails (eventueel, maar niet noodzakelijk, met de oorspronkelijke afzenders verwijderd) willen zien. 😉

  2. Dat zou je graag willen. Heb zelfs geaarzeld of ik dit bericht zou posten. Maar het mocht van mijn collega (geanonimiseerd). Er zit trouwens veel meer achter, maar dat vertel ik je wel eens….

  3. En het meest vervelende van de hele zaak is dat het kennisnemen van andermans blunders jezelf niet ervoor behoedt om ze ook te maken… 😉

  4. Een effect wat je bij dat “reply to all” nog wel eens ziet is dat de per abuis geadresseerden dat dan aan de afzender proberen te melden waarbij dat ook weer “reply to all” is. Waarop anderen dan weer reageren (uiteraard ook weer aan iedereen) dat het nou eens afgelopen moet zijn met al die mail…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *