Web service technology en pedagogische diversiteit bij e-learning

De laatste dagen word ik via mijn feeds vaak gewezen op een artikel van Scott Wilson.

"Scott Wilson explores technology and pedagogy and suggests that a service oriented approach to system design could lead to greater pedagogic diversity."

Mijn aandacht is zeker gevestigd. Ben ook aan het artikel begonnen, maar het is nogal uitgebreid. Wilson legt in elk geval helder uit wat web services zijn. Hij verhaalt ook over een e-learning framework. Daarmee kun je een een "eigen" elektronische leeromgeving maken door verschillende e-learning "features" te selecteren die jij wilt gebruiken (denk aan een kalender of een chatroom"). Webservices maken dat mogelijk.

"Using this ‘composite application’ approach, it should be easier for an elearning developer to combine all kinds of useful features in such a way that they support the educational objectives they are seeking to support, but without having to develop everything from scratch (and inadvertently locking their users into only being able to work with their application)."

Wow. De droom van elke ontwikkelaar, lijkt me.
In de rest van het artikel gaat hij in op hoe dit toegepast kan worden binnen verschillende benaderingen.
Uitprinten, dat artikel en (in de trein) lezen!

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *