Workflow learning

Jay Cross en Tony Driscoll bekritiseren in dit artikel de traditionele aanpak van trainingen.

"We are not the reason employees learn; we are here to help them learn more effectively. But instead of helping them where they are, too often we make them come to a class or interrupt their work to engage in content they find frustrating. Traditional courses are an albatross around our necks, and if we don’t change our delivery mechanisms, we will be sidelined."

Zij pleiten voor een aanpak die zij "workflow learning" noemen.

"Learning will be fused into work, delivered in small fragments ("right size") on whatever device tethers them to the Internet ("right device" and "right place") just when they need it ("right time")."

Centraal binnen workflow training staat het begrip "netwerken". Je leert binnen een context, samen met anderen en ICT ondersteunt het netwerk.

Ik ben Cross’ pleidooi voor workflow learning vaker tegengekomen. Ik deel zijn kritiek op de "traditionele" manier waarop trainingen (en cursussen) vaak vorm krijgen. Wat mij een beetje stoort is dat hij van een aantal aannames uitgaat, zonder deze te onderbouwen (zoals de uitspraak dat 80% van het leren informeel gebeurt). Wat ik wel aardig vind aan dit artikel is de manier waarop Driscoll en hij illustreren hoe ICT binnen dat workflow learning wordt ingezet.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *