Boeiende bijdragen juli-augustus editie e-learning site SURF

Vandaag is de juli/augustus editie van de e-learning site van SURF verschenen.

Wat een ellende: zo te zien is elke bijdrage de moeite van het lezen waard.
Wim Veen bespreekt het boek "Educating the Net Generation", Maaike van Leijen de Vlaamse uitgave "Digitaal leren. ICT-toepassingen in het hoger onderwijs". Petra Visser en anderen gaan in een achtergrondartikel in op "ubiquitous learning". Zij geven aan dat hier nog geen goede Nederlandse term voor beschikbaar is, en omschrijven het als altijd en overal leren met behulp van ‘slimme’ technologie. Sybilla Poortman gaat op een toegankelijke manier in op "social tagging", en mijn collega Ditte Lockhorst heeft haar proefschrift over ontwerpprincipes voor computer ondersteund samenwerkend leren met een introductie via de e-learning site van SURF ontsloten.

Knap vermoeiend, zo’n editie.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Een reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *