E-learning op de werkplek

Oeps. Ik heb wat gemist, en wel het artikel "Surveying the Future of Workplace E-learning: The Rise of Blending, Interactivity, and Authentic Learning" van Kyong-Jee Kim, Curtis J. Bonk en TingTing Zeng uit juni 2005.
Kim cs hebben onderzoek gedaan naar de huidige stand van zaken van e-learning op de werkplek. Ook hebben ze gekeken naar toekomstontwikkelingen. Via Internet hebben uiteindelijk 239 Amerikaanse training professionals een vragenlijst ingevuld. In dit artikel doen zij verslag van hun bevindingen.

Kim cs schetsen een optimistisch beeld als het gaat om de mate waarin e-learning (en blended learning) wordt toegepast, en zal worden toegepast. Zij rapporteren een kritischer beeld over de kwaliteit van e-learning.

70 percent of those surveyed responded that current e-learning courses were not as engaging or motivating as face-to-face courses. Similarly, almost 20 percent of the respondents said that boring, low-quality content was the most significant e-learning issue that must be addressed during the next few years.

Zij stellen ook dat mobiele en draadloze technologie "just-in-time" leren en "performance support" verder kunnen versterken. Ook verwachten respondenten dat meer eigentijdse manieren van instructie (zoals authentieke cases of games) vaker gebruikt gaan worden.

Een vlot geschreven, bondig artikel. Wel jammer dat de auteurs -allen werkzaam aan een universiteit- geen kanttekeningen plaatsen bij hun methode. Mogelijk zijn het vooral "gelovige" training professionals die deel hebben geparticipeerd in het onderzoek, waarin een online survey is gebruikt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *