Onder de deelnemers aan het zevende nationale e-learning congres, dat deze week in Utrecht plaats vond, is door onderzoekbureau Trendbox een aantal stellingen voorgelegd.
Enkele opvallende resultaten zijn:
- Meer dan driekwart van de respondenten vindt dat technologie leren aantrekkelijk maakt.
- Bijna 95% van de respondenten vindt dat we nog lang geen gebruik maken van de mogelijkheden die technologie het leren kan bieden. Zestig procent is het zelfs volledig eens met deze stelling.
- Vijfennegentig procent van de respondenten meent dat e-learning, voor de generatie die opgroeit met technologie, net zo vanzelfsprekend zal zijn als e-mail, msn en sms.
- Tegelijkertijd denkt meer dan 65% dat e-learning nooit zo goed worden als een ervaren, gemotiveerde en inspirerende docent.
- Iets meer dan de helft is van mening dat het binnen hun organisatie nog onvoldoende is gelukt om werkbare e-learningprocessen te implementeren.
De respondenten geloven enerzijds sterk in e-learning, maar hebben mogelijk ook een redelijk traditioneel beeld van leren aangezien ze meer vertrouwen in een ervaren, gemotiveerde en inspirerende docent hebben. Om wat voor type docent gaat het trouwens? Om de grote roerganger, of om de coach en facilitator?
Lees alle uitkomsten op e-learning.nl (PDF, 1,5 mb).
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie