E-learning kritisch voor bedrijven

E-learning zal net zo belangrijk worden voor bedrijven als enterprise resource planning en customer relationship management.

Dat voorspelde onlangs Sudheer Koneru, managing director van SumTotal Systems in India. Enterprise resource planning (ERP) en customer relationship management (CRM) zijn niet meer weg te denken binnen voornamelijk (middel)grote bedrijven. Zelfs veel kleine bedrijven kennen minder complexe ERP- en CRM-oplossingen. Koneru verwacht dat e-learning net zo bedrijfskritisch zal worden.

Uiteraard heeft Koneru er belang bij dat e-learning als bedrijfskritisch wordt beschouwd. Maar ook Gartner en IDC verwachten wederom een verdere groei van de uitgaven voor e-learning oplossingen, aldus het bericht `E-learning critical to companies`. Daarbij lijken deze analysten overigens met name te kijken naar e-learning toepassingen voor trainingen en cursussen. Als ook de verwachte uitgaven voor social software hierbij worden opgeteld, zal het e-learning budget nog verder toenemen. Overigens is het wel zo dat het budget voor ERP- en CRM-oplossingen nog steeds hoger is dan het budget dat bedrijven besteden aan e-learning (in 2000 werd al $ 44 miljard dollar aan CRM besteed). En ook wordt de mate waarin een applicatie bedrijfskritisch is niet alleen bepaald door het geld dat er aan besteed wordt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *