Een Harvard Business Review constateerde recent dat sales medewerkers het anno 2006 moeilijk hebben. Producten veranderen steeds sneller in aantal en complexiteit. En potentiële klanten beschikken over steeds betere infomatie over een product (mede dankzij Internet). Volgens de onderzoekers geeft 62% van de respondenten aan dat het meer dan zeven maanden tijd kost om de kennis van sales medewerkers ‘op peil’ te brengen. Bron: ClickPress.
Volgens e-learning consultancy firma Kineo kan ‘rapid e-learning’ helpen om de kennis van deze werknemers op te frissen. ‘Rapid e-learning’ kan worden omschreven als e-learning die snel ontwikkeld kan worden zodat bedrijfskritische kennis sneller toegankelijk wordt voor meer medewerkers. Bij ‘rapid e-learning’ wordt gebruik gemaakt van standaard formats, templates en eenvoudige technologie.
Kineo denkt hierbij onder meer aan podcasting en RSS.
De associatie die ik bij ‘rapid e-learning’ heb is ‘platte’, recht-toe-recht-aan e-learning. Maar daarom niet slecht. Het gebruik van social software hierbij, vind ik een boeiende ontwikkeling.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie