In 2006 hebben verschillende marktsegmenten in de Verenigde Staten 10 miljard dollar uitgegeven aan e-learning. Dat bericht research firma Ambient Insight.
Ambient Insight heeft onlangs een rapport uitgebracht waarin zij berekenen dan verschillende groepen klanten in 2006 10 miljard dollar hebben uitgegeven aan e-learning producten en diensten. Ambient Insight constateert dat de markt voor e-learning producten en diensten sterk in ontwikkeling is. Nieuwe business modellen worden ontwikkeld, en het zijn niet meer voornamelijk de grote ondernemingen die investeren in e-learning.
The report includes five-year spending forecasts for eight customer buying segments: consumer, corporations and businesses, federal government, state and local government, PreK-12 academic, higher education, non-profits and associations, and healthcare.
Bron: Ambient Insight
Na enkele jaren van stagnatie signaleert de Amerikaanse marktanalist weer een groei van de uitgaven aan e-learning, die voor een groot deel door de niet-traditionele marktsegmenten wordt veroorzaakt.
Afgaande op de titel van het rapport –The US Market for Self-paced eLearning Products and Services: 2006-2011 Forecast and Analysis– lijkt het er overigens op dat de analyse vooral betrekking heeft op traditionele vormen van e-learning (cursussen/leerobjecten die individueel gevolgd kunnen worden, leermanagement systemen en authoring tools).
De marktanalyse van Ambient Insight is te koop voor $ 3.800.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie