Stel, we mochten het onderwijs ‘vanaf nul’opnieuw vormgeven…

In feite staat dit idee centraal in het rapport What if…? Re-imagining learning spaces van het Britse Futurelab. Het gaat om een visionair rapport, waarin gekeken wordt naar opvattingen over onderwijs en leren (en hun invloed op fysieke leeromgevingen) èn waarin ook gekeken wordt hoe ICT leren en leeromgevingen kan helpen vormgeven.

Our aim is to ensure equal attention is paid to the educational visions underpinning new school designs as it is to questions over the abilities and costs of architects and builders. Without this educational debate, the new schools currently in development are likely to become straightjackets for educators and learners, rather than sites to support, encourage and develop learning in all its guises over the next 100 years.

Opvallend is de grote aandacht voor personalisering van het onderwijs en de rol van web 2.0. Het vierde hoofdstuk bevat ook een aantal scenario’s voor toekomstig onderwijs. Helaas is niet helemaal duidelijk op basis waarvan deze scenario’s zijn gekozen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *