Grote bedrijven adopteren educatieve games (?)

Bedrijven die vóórkomen in de Fortune 500 gebruiken steeds vaker educatieve games voor de professionalisering van hun personeel. Dat blijkt uit een recent uitgevoerd marktonderzoek, aldus een perspericht op Newswire. De onderzoekers voorspellen zelfs dat zogenaamde ‘serious games’ over een aantal jaren de hoofdstroom van professionalisering vormen.

De onderzoekers signaleren een aantal ontwikkelingen die deze trends beïnvloeden:

a changing staff profile – the MTV generation is being replaced by the ‘digital native’ generation – and the increasing complexity of the business landscape: compliancy, increase in knowledge-driven ‘initiative-taking’ roles, together with extended global reach and a need for simulating more complex systems.

Het onderzoek is uitgevoerd door de Apply Group (een marketing adviesbureau) en kost bijna zeshonderd pond (ex. BTW).

Tja. Leuk dat deze ontwikkeling is onderzocht. Maar wat zijn deze voorspellingen waard? Het feit dat de ‘net-generation‘ in 2012 een groter deel uitmaakt van de medewerkers van bedrijven wil m.i. nog niet zeggen dat deze doelgroep ook via ‘serious games‘ willen leren. Er zijn zat jongeren die niet van gaming houden. Ik wil best geloven dat ‘serious games‘ belangrijker worden. Sterker: daar zijn ook aanwijzingen voor. Maar ‘mainstream’ in 2012? Mwa.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *