Het artikel Factors Impeding Implementation of Web-Based Distance Learning is geschreven door een medewerker van een universiteit in Nigeria. En alleen al daarom is dit paper de moeite waard. Je komt immers niet vaak een artikel over (t)e-learning tegen van een Afrikaans auteur, in dit geval Rasheed Olaniyi Falowo.
Learning technologies are effective only when treated as one component in implementation strategies that also encompass (1) curricular reform, (2) sophisticated and multiple assessments, (3) effective professional development, (4) well-maintained technology infrastructures and support systems, (5) attention to equity, and (6) the restructuring of organizational practices, budgets, and policies (Yepes-Baraya, 2001, in Johnston & Toms Barker, 2001).
Falowo gaat onder meer in op achtergronden van de lerenden en op de beloftes van online afstandsleren. Maar het nadruk in deze bijdrage ligt toch vooral op knelpunten bij de implementatie.
These problems include the quality of instruction, hidden costs, misuse of technology, and the attitudes of instructors, students, and administrators.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Ik krijg vaak post van Nigeriaanse “zaken”mensen, maar daar heb ik dan wat minder vertrouwen in. Dit ziet er echter goed uit!