SecondLife: veel bedrijven, weinig bezoekers. Ja, en?

De laatste tijd wordt wat schamperend gedaan over SecondLife. SecondLife zou overdreven aandacht krijgen, terwijl SL maar weinig bezoekers telt. Ook menig bezoeker van mijn blog vindt SL maar een hype, blijkt uit reacties op mijn bijdragen over deze virtuele wereld. Ik vind dat SL zeker kenmerken van een hype heeft. Maar ik ben het héél erg eens met Dean Collins die in reactie op de bijdrage Virtual World Marketing: Lots of Companies, Few Visitors (So Far) schrijft:


I’ve said this again and again – companies aren’t getting into Second Life because of what it is today but what it will become in the very near future….and because of the head start/lessons learned they are betting they will be in a position to benefit from getting involved now.

Ik kan me nog goed de schampere opmerkingen over het wereldwijde web herinneren als de verbinding tijdens een presentatie halverwege de jaren negentig weer eens wegviel. Maar je leert pas autorijden als je zelf achter het stuur zit. En innovatie vraagt om risico’s durven nemen, verder kijken dan je neus lang is en ‘out of the box’ durven denken en doen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

2 reacties

  1. Ik lig niet wakker van de schampere reacties. Dat is inderdaad eigen aan een hype en Second Life is een hype. Ik kan me helemaal vinden in het citaat.

  2. Second Life zal best een hype zijn, en het bestaan ervan eindig, maar het idee van een virtuele wereld vind ik wel heel interessant. Als SL straks weinig meer wordt gebruikt, worden andere virtuele werelden (zoals Active Worlds?) vast meer gebruikt. Wat we nu leren van SL, kunnen we dan daar toepassen en verder ontwikkelen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *