De afgelopen week organiseerde (t)e-learning aanbieder Giunti Labs (ook actief op de Nederlandse markt) een conferentie over trends op het gebied van (t)e-learning voor bedrijven. Bob Little doet verslag. Er van uitgaande dat Little de conferentie goed weer heeft gegeven, dan vallen mij in vergelijking met het onderwijs een aantal zaken op.
In de eerste plaats zijn zaken als m-learning, interoperability, standaarden, leren in virtuele werelden èn serious games en simulaties overal ‘hot issues’. Op de tweede plaats heeft het bedrijfsleven -in tegen stelling tot het onderwijs- aandacht voor de mondiale uitrol van leermanagementsystemen en leercontentmanagementsystemen, voor de integratie met kennismanagement (proces workflow, gegevensopslag, enzovoorts) èn voor de inzet van televisie en video voor leerdoeleinden. Binnen het onderwijs is daarentegen meer aandacht voor open source software, open educational resources, social software en een service oriented architecture in relatie tot (t)e-learning. In het verslag van Little kom ik deze onderwerpen niet tegen.
Tenslotte valt mij op dat rapid e-learning tijdens het congres geen onderwerp van discussie was. Binnen het onderwijs is dat ook (vooralsnog) niet het geval. Maar ik had dit thema wel bij Giunti Labs verwacht.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie